Sajtószoba

előző következő tartalomjegyzék
Bővülő e-önkormányzati és e-közmű szolgáltatások
2012. március 5.

Önkormányzatok és közműszolgáltatók számára rendkívül hasznos, a szolgáltatások színvonalát látványosan fejlesztő alkalmazással bővült a Zalaszám szoftver portfóliója. A Zalaszám szakemberei  Finn partnereikkel egyeztettek a napokban Zalaegerszegen, ahol az új informatikai rendszer magyarításán az utolsó simításokat végezték el. A rendszer, mely az "eBejelentés” nevet kapta, egy olyan webalkalmazás, amely digitális térképre alapozva biztosítja egy település, vagy nagyobb körzet, régió lakosai számára, hogy bekapcsolódhassanak az önkormányzati hatósági munkába, így például településfejlesztésbe, a környezetvédelembe, a hatósági döntéshozatalba, illetve egyéb intézkedéseket kezdeményezzenek, bejelentéseket tegyenek. A web alapú megoldás biztosítja, hogy a rendszert bárki elérje, aki internet képes eszközzel rendelkezik.

A rendszer általános, és tematikus bejelentés rögzítését teszi lehetővé, mindezt digitális térképre vetítve (digitális térkép nélkül is használható). Alkalmas a szemétszállítástól, a településtervezésen át, az utak és parkok, közlekedés, utcai világítás, szennyvíz-víz karbantartási munkák követésére, ezekkel kapcsolatos hibák, panaszok bejelentésének kezelésére, vagy akár oktatási, kulturális, turisztikai célokra. Alkalmi projektek kiszolgálására is használható, így például közvélemény-kutatásra, vagy egyéb információgyűjtésre. A bejelentések nem csak az illetékes munkatársak számára lehetnek elérhetők, hanem igény szerint közzétehetők az interneten is.A felhasználók nem csak a bejelentések publikálását kérhetik, hanem online ügykövetést is.
A rendszer munkafolyamat támogató funkciónak köszönhetően, a rögzített bejelentések a jellegüktől, témájuktól függően automatikusan az illetékes személyhez kerülnek feldolgozásra. Korszerű, biztonságos technológiai megoldás biztosítja, hogy a teljes munkafolyamat kezelhető, követhető legyen a rendszerben, az érintett szervezetek, munkatársak folyamatosan tájékoztatást kapnak a ügyek állapotáról, a feladatokról. Ezáltal felgyorsul, hatékonyabbá, pontosabbá, ellenőrizhetőbbé válik az ügyfélszolgálati, ügyintézési munka.
Ez a költségtakarékos megoldás nagymértékben megkönnyíti az önkormányzati szervek és közműszolgáltatók munkáját, együttműködését, kommunikációját.
A rendszer könnyen bevezethető, telepíthető önállóan, vagy a Tekla GIS térinformatikai alkalmazásaihoz integráltan. Az alkalmazó szervezetek látványos eredményt érhetnek el belső működésük, valamint a lakossági szolgáltatások fejlesztése terén.