Sajtószoba

előző következő tartalomjegyzék
Partnerségben a Hewlett Packarddal
A régió HP Silver Partnere lett a Zalaszám Informatika
Zalai Hírlap
2005. márcuis 11.

Zalaegerszeg (v.n.) - A Zalaszám Informatika Kft. a napokban, kapta meg a Hewlett Packard Silver Partnere és hivatalos szakszervize minősítést. Ezzel a HP termékeinek értékesítését követő szolgáltatásai jelentősen erősödtek a régióban.

Nemrégiben történt beszélgetésünk alkalmával Tóth Szabolcs, a Zalaszám informatikai infrastruktúra üzletágának igazgatója örömmel nyugtázta, hogy nem csak a cégek, de a lakossági vásárlók is egyre gyakrabban választják a márkás termékeket. Akkor elmulasztottam megkérdezni, hogy a termékhez kapcsolódó szolgáltatásokban is érzékelhető-e a minőségi különbség. Reméltem, hogy újabb beszélgetésünk során választ kapok a ki nem mondott, de bizonyára sok számítógépet használó olvasóban felmerülő kérdésre is.
- Rangnak tartja, hogy a Hewlett Packard üzleti partnerévé váltak?
- Mindenképpen, hiszen egy nagy múltú cégről van szó, melyet talán nem kell különösebben bemutatni. Minden esetre tudni illik, hogy a Compaq és a HP körülbelül két éve egyesült. Ennek következtében a Compaq részéről a számítógépek és a szerverek, a HP részéről pedig a nyomtatók erősítik az összeolvadt termékskálát. Így együtt a minőség vonatkozásában már addig is komoly elismerést kivívó márkák a világ egyik legkeresettebb termékegyüttesévé váltak. Mi pedig szívesen forgalmazunk, illetve szervizelünk jól bevált, megbízható termékeket.
- Milyen kritériumoknak kellett megfelelnie a Zalaszám Informatikának ahhoz, hogy hivatalos szakszervizzé válhasson?
- Először is el kellett érnünk a Silver Partnerek számára előírt termékforgalmazási mutatókat. Ezen túlmenően kollégáink képzéseken vettek részt, melyek végén kereskedelmi és szervizelési jártasságukról adtak számot. A partneri cím megszerzésének utolsó mérföldköve a helyszíni audit, amikor is a HP szakemberei ellenőrzik a technikai, technológiai feltételeket, a szerviz munkakörülményeit és az ügyfélszolgálat működését.
- Szükség volt infrastrukturális fejlesztésekre a minősítés elnyeréséhez?
Egyetlen jelentős változást említhetek. Ezután minden hozzánk beérkező eszközt elektronikusan tartunk nyilván. A hiba elhárításának folyamatát a rendszer dokumentálja, azt akár interneten keresztül is követni lehet és az ügyfeleket SMS-ben is értesíteni tudjuk a szervizmunka befejezéséről.
- Milyen sűrű a Hewlett Packard által feljogosított magyarországi hivatalos szakszervizek hálózata?
- A Dunántúlon Győr, Székesfehérvár és Pécs mellett március elsejétől a Zalaszám Informatika révén Zalaegerszeg erősíti a hálózatot a régióban.
- A zalaiak, illetve a régióban élők számára milyen konkrét előnyökkel jár az, hogy már Zalaegerszegen is van HP szakszerviz?
- Talán a legfontosabb, hogy lényegesen lecsökken a javítás miatt kieső idő. Ezután ugyanis nem kell száz kilométereket utaztatni az eszközöket a már említett szakszervizek valamelyikébe, így önmagában már ez is egy költségkímélő tényező. Továbbá az sem biztos, hogy a berendezést be kell hozni a Zalaszám Informatikához, mivel munkatársunk legelőször telefonon méri fel a probléma okát.
- Ezekkel az eredményekkel meddig lehet beérni. Vannak már újabb céljaik az értékesítés és a kapcsolódó szolgáltatások tekintetében?
- Mindenképpen törekszünk szolgáltatásaink színvonalának további fejlesztésére, mert a mai kemény piaci viszonyok mellett ezt tekintjük sikerünk kulcsának. A HP-n kívül tervezzük egyéb márkák partneri minősítésének megszerzését is. A legfontosabb azonban, hogy tovább szélesítsük ügyfeleink körét, akik igényeit a legmagasabb szinten szeretnénk kielégíteni. Nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a különböző ügyfélköröknek, így a magánszemélyeknek, intézményeknek, kis és nagyvállalatoknak mind-mind a rájuk jellemző igényeknek megfelelő kínálatot és szolgáltatásokat biztosítsuk. - összegezte a célokat Tóth Szabolcs.